پیشینه و مبانی نظری تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر راه اندازی کسب و کار خانگی
پیشینه ومبانی نظری تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر راه اندازی کسب و کار خانگی
تعداد صفحات | 46 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم انسانی |
پیشینه و مبانی نظری تأثیر سرمایه ی اجتماعی بر راه اندازی کسب و کار خانگی
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
فهرست
2-1- مقدمه……………………………….. 10
2-2- تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی………. 11
2-2-1- بوردیو…………………………… 12
2-2- 2- لین…………………………….. 13
2-2-3- کلمن…………………………….. 14
2-2-4- پاتنام…………………………… 14
2-2-5- فرانسیس فوکویاما………………….. 15
2-3- تعاریف و مفاهیم کسبوکار خانگی………….. 20
2-3-1- انواع مدلهای کسبوکار خانگی…………. 22
2-3-2- چالشها و موانع توسعه مشاغل خانگی……. 24
2-3-3- کسبوکار خانگی در ایران…………….. 24
2-4- تحقیقات خارجی……………………….. 25
2-5- تحقیقات داخلی……………………….. 29
2-6- جمع بندی……………………………. 34
2-7- چارچوب نظری و مدل مفهومی پژوهش………… 35
2-7-1- اعتماد…………………………… 36
2-7-2- شبکه…………………………….. 37
2-7-3- هنجار……………………………. 38
2-8- مدل زیر بنایی پژوهش………………….. 39
2-9- خلاصه فصل……………………………. 40
2-1-مقدمه
از زمان سقوط دیوار برلین توجه فوقالعاده ای به چند موضوع مرتبط با یکدیگر از قبیل سرمایهی اجتماعی، جامعهی مدنی، هنجارهای اجتماعی و اعتماد، به عنوان مسائل عمدهی دموکراسی معاصر معطوف گردید (فوکویاما، 1379: 9). سرمایهی اجتماعی در جوامع و سازمانهای نوین از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد و برنامهریزان با شناخت میزان سرمایهی اجتماعی خود در ذهنیت مخاطبان میتوانند، برنامههای آتی خود را ساماندهی نمایند (کامران و دیگران، 1389: 21). سرمایهی اجتماعی همچون مفاهیم سرمایهی فیزیکی و سرمایهی انسانی (یعنی ابزار و آموزشهایی که بهرهوری فردی را افزایش میدهند) به ویژگیهای سازمان اجتماعی از قبیل شبکهها، هنجارها و اعتماد اشاره دارند که هماهنگی و همکاری برای کسب سود متقابل را تسهیل مینمایند (پاتنام، ۲۰۰۰: ۶۷). سرمایهی اجتماعی سود سرمایهگذاری در زمینهی سرمایهی فیزیکی و انسانی را افزایش میدهد. در جامعه ای که از نعمت سرمایهی اجتماعی چشمگیری برخوردار است، همکاری آسانتر است (ناطق پور و فیروزآبادی،1384 : 61-60). با توجه به تقاضای فزاینده برای کسبوکارهای ارائه دهنده خدمات و نیز با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی اخیر، فرصتهای کسبوکار خانگی نامحدود و پایان ناپذیر به نظر میرسند. این نوع کسبوکارها از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند، به گونهای که فرد میتواند در کنار خانوادهی خود اقدام به فعالیت شغلی نماید و نیز فرد از استقلال برخوردار گردیده و در واقع رئیس خود به حساب میآید (غلامی و احمدپور داریانی،1386 :3). از آنجایی که سرمایهی اجتماعی دارای توان تأثیر بر فعالیتهای کارآفرینی و راهاندازی کسبوکار میباشد، لذا در این پژوهش به بررسی تأثیر سرمایهی اجتماعی بر راهاندازی کسبوکار خانگی میپردازیم.
در این فصل ضمن بیان نظریهها و مفاهیم سرمایهی اجتماعی و مشاغل خانگی، به بررسی مطالعات پیشین در این زمینه میپردازیم. در آخر نیز به بیان چارچوب نظری و مدل مفهومی و زیر بنایی پژوهش پرداخته میشود.
2-2-تعاریف و نظریه های سرمایه اجتماعی
مفهوم سرمایه را میتوان از آرای مارکس دنبال نمود. در مفهوم پردازی مارکس، سرمایه بخشی از ارزش اضافی است که سرمایهداران و کسانی که ابزار تولید را در اختیار دارند، از گردش کالاها و پول در فرایندهای تولید و مصرف، آن را به دست میآورند (توسلی و موسوی، 1384: 2). در واقع سرمایه را هم به عنوان یک مفهوم و هم به عنوان یک تئوری میتوان در نظر گرفت. سرمایه به عنوان یک مفهوم، سرمایه گذاری در انواع خاصی از منابع ارزشمند جامعه میباشد و به عنوان تئوری فرایندی است که توسط آن سرمایه حاصل میشود و برای بازگشت مجدد به کار گرفته میشود (لین، 2001: 3).
پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار یا بیزینس پلن (Business Plan)
دانلود پاورپوینت روش تدوین برنامه کسب و کار
تعداد صفحات | 64 |
حجم | 1422 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
بیزینس پلن (Business Plan) چیست و چگونه میتوان یک بیزینس پلن خوب نوشت؟
یک طرح تجاری، نوشتهای توصیفی و جامع در مورد کسب و کار یک موسسه، گروه یا
فرد کارآفرین است.کارآفرینی و ایجاد هر نوع کسب و کار جدید اغلب با
مخاطراتی همراه میباشد. این موضوع اهمیت استفاده از یک نقشه و الگوی مناسب
برای انجام مطالعات و بررسی جامع قبل از شروع فعالیت و به حداقل رسانیدن
این مخاطرات و آسیبها را آشکار میسازد.
برنامه
کسب و کاربه عنوان ابزاری برای پیشبینی و مدیریت بهتر کسب و کارهای
موجود و یا جدید میباشد. این کار از طریق توجه به اولویتها، نظارت و
ارزیابی پیشرفت کار و کمک به دستیابی اهداف از پیش تعیین شده صورت میگیرد.
اینچنین طرحی، کارآفرینان را قادر میسازد تا در مراحل مختلف کسب و کار
آمادگیهای لازم را برای پیشبرد برنامهها به دست آورند.
شما
میتوانید چشمانداز مالی کسب و کار خود را ترسیم کنید و سرمایه لازم
برای راهاندازی آن را محاسبه کنید. همچنین اگر سرمایه لازم برای
راهاندازی کسب و کار جدید را نداشته باشید، میتوانید ایدههای ارزشمند
خودتان را بر روی کاغذ نوشته و آن را در قالب یک برنامه کسب و کارمنسجم به
سرمایهگذاران ارائه دهید تا هم ایدههای ذهنی خودتان را انتقال دهید و هم
منافع و خطرپذیریهای واقعی این کار را به سرمایهگذار و مخاطبان خود نشان
داده و آنها را به سرمایهگذاری در زمینه ایدهتان متمایل کنید.
فهرست مطالب:
برنامه کسب و کارچیست؟
ویژگی های یک برنامه کسب و کارقابل دفاع
اجزای اصلی برنامه کسب و کار
فهرست مطالب یک برنامه کسب و کار
ساختار یک برنامه کسب و کار
خلاصه مدیریتی
معرفی شرکت و کسب و کار
ایده تجاری در صنایع پیشرفته
معیارهای ارزیابی یک ایده تجاری
مدل کسب و کار
برنامه بازار
گروهبندی بازار هدف
ساختار رقابتی صنعت
راهبرد قیمتگذاری
راهبرد بازاریابی
ساختار سامانه فروش
خطرپذیریهای برنامه بازار
و...
پاورپوینت بررسی راه اندازی کسب و کار، 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 622 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | مدیریت |
پاورپوینت بررسی راه اندازی کسب و کار، 24 گام برای موفقیت کسب و کارهای نوپا در 40 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
گام 0: شروع کنید
سه راه برای شروع کسب و کار جدید
گام 1: تقسیم بندی بازار
تعریف تقسیم بندی بازار
گام 2: انتخاب بازار خط مقدم ساحلی
گام 3: ساخت پروفایل کاربر نهایی
ویژگی های بالقوه ای که باید در پروفایل کاربرنهایی تان مدنظر قرار دهید
گام 4: محاسبۀ اندازۀ کل بازار در دسترس برای بازار خط مقدم ساحلی
گام 5: ترسیم پروفایل کاربرنما برای بازار خط مقدم ساحلی
ادامه گام 5: ترسیم پروفایل کاربرنما
برای بازار خط مقدم ساحلی
گام 6: مورد کاربری چرخه حیات کامل
گام 7: تعیین مشخصات سطح بالای محصول
گام 8: تعیین کمیت ارزش پیشنهادی
گام 9: ده مشتری بعدی خود را شناسایی کنید
گام 10 : شایستگی محوریتان را مشخص کنید
گام 11 : موقعیت رقابتی تان را ترسیم کنید
گام 12: تعیین واحد تصمیم گیری مشتری
گام 13 : فرآیند جذب مشتری دست به جیب را ترسیم کنید
گام 14 : محاسبه اندازه کل بازار در دسترس برای بازارهای پس آیند
گام 15 : طراحی مدل کسب و کار
چهار عامل کلیدی که کارآفرینان همواره در طراحی مدل کسب و کار در نظر می گیرند
گام 16 : تعیین چهارچوب قیمت گذاری
گام 17 : ارزش مادام العمر مشتری جذب شده را محاسبه کنید
گام 18 : فرآیند فروش را برای جذب مشتری ترسیم کنید
پرسش های کلیدی در فرآیند فروش
گام 19 : محاسبۀ هزینۀ جذب مشتری
روش درست محاسبه هزینه جذب مشتری: دیدگاه بالا به پایین
روشهای کاهش هزینه های جذب مشتری
گام 20: فرضیات کلیدی را شناسایی کنید
گام 21: فرضیات کلیدی را بیازمایید
گام 22: حداقل محصول تجاری قابل پذیرش را تعریف کنید
سه شرط حداقل محصول تجاری قابل پذیرش
گام 23: عرضه محصول برای فروش
گام 24: برنامه محصول را توسعه دهید
منبع
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه اصول وعلائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و قالب آن را نیز به دلخواه می توان تغییر داد.
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 584 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
برای راه اندازی یک کسب وکارخوب می بایست یک
طرح تجاری خوب نوشت.
اینکه طرح تجاری چیست ...
کلامی است که که امروز می بایست به آن اشاره داشت و در انتهای موضوع به این نتیجه برسیم که چگونه بازار، کسب و کار و موقعیت خودمان را حفظ نماییم!!
بدین ترتیب سه هدف عمده را نیز دنبال می کنیم :
1- ایجاد انگیزه مناسب برای نوشتن طرح تجاری
2-معرفی فرآیندی که ناخوشایند بودن نوشتن را کاهش دهد
3- ارائه خلاصهای از اطلاعات مورد نیاز یک طرح تجاری موفق
طرح تجاری
یک تعریف خوب:
طرح تجاری سندی است که توانایی تجارت شما را در فروش محصولات و خدمات خود برای ایجاد یک سود رضایتبخش، و جذابیت آن را برای تأمین کنندگان مالی به شیوهی متقاعد کنندهای نشان میدهد.
یک تعریف بهتر:
طرح تجاری یک سند فروش است که هیجان و تعهد شما نسبت به تجارتتان را به حمایت کنندگان مالی و یا سهامداران احتمالی منتقل میکند.
هشت دلیل برای نوشتن یک طرح تجاری:
1- برای فروش خود به تجارت (خود را تمام و کمال در اختیار تجارت قرار دهیم)
2- برای بدست آوردن وام بانکی
3- برای کسب پول سرمایهگذاری
4- برای تشکیل اتحادهای استراتژیک
5- برای کسب قراردادهای بزرگ
6- برای جذب کارمندان کلیدی
7- برای فروش یا خرید شرکت و تلفیق شرکت
8- برای ایجاد انگیزش و متمرکز ساختن گروه مدیریتی
شروع نوشتن: یک رهیافت کوتاه
سختترین بخش نوشتن یک طرح تجاری شروع کردن آن است.
برای تسهیل این بخش به دو حقیقت باید توجه کرد:
1. ارائه پرسشها یا موضوعات درست و مناسب.
2.تهیه جوابهای خلاصه و کوتاه به این سؤالات.
معمولاً پاسخ به سؤالات در چند پاراگراف یا حتی چند صفحه، بسیار آسانتر از خلاصهنویسی است. باید توجه کرد که لازم نیست سؤالات بلافاصله به طور کامل پاسخ داده شوند. تنها هر آنچه که در یک لحظه به ذهنتان خطور میکند به صورت اشاره بنویسید و دربارهی مسائل دیگری که پرسش ارائه میدهد بیشتر فکر کنید.
با توجه به این مطلب به برخی پرسشها و موضوعاتی که باید در نوشتن طرح تجاری مورد توجه قرار گیرند اشاره میکنیم.
طرح تجاری باید چند صفحه باشد؟
طرح های تجاری را می توان به سه دسته تقسیم کرد
طرح تجاری خلاصه
طرح تجاری کامل
طرح تجاری عملیاتی
دو دلیل اصلی برای تهیه این نوع طرحهای تجاری میتواند وجود داشته باشد:
1. شرکتهایی که به سرعت رشد میکنند. برای شرکتهایی که در حال حاضر پیچیده هستند و به سرعت پیشرفت میکنند، طرح تجاری باید تعدادی از موضوعات را به طور کامل بپوشاند.
2. بخشی از فرآیند سالانه: بسیار مهم است که تیم مدیریت روی موضوعات یکسانی متمرکز باشند. یک طرح تجاری برای اینکه بتواند همهی افراد را در مسیر مشخص شده نگه دارد، باید سطحی از جزئیات را در برگیرد که در طرحهای خلاصه و کامل ضروری نیستند. طرح عملیاتی باید وارد جزئیات توزیع، تولید، و حوزههای مهم دیگری شود که برای حصول اطمینان از درک همهی افراد از موارد مورد انتظار، لازم هستند.
طرح تجاری چه چیزهایی را باید در برگیرد؟
صفحه رو
جدول محتوی
خلاصه اجرایی
شرکت
بازار
محصول/ خدمت
فروش و ترویج
داراییها
پیوست
شرکت:
هویت شما چیست؟
این بخش دو موضوع اساسی را بیان میکند:
استراتژی تجارت شما و تیم مدیریتی.
شرح استراتژی تجارت خود: استراتژی یک کلمه سازمانی است برای رویکرد کلی شرکت نسبت به تولید و فروش خدمات/ تولیدات خود و اهداف آن برای به حداکثر رساندن میزان موفقیت. در شرح استراتژی باید یک تناسب منطقی بین آنچه ادعا میکنید برای انجام آن برنامهریزی کردید و آنچه نتایج برنامهریزی تأیید میکنند وجود داشته باشد. بنابراین کارآفرینان باید در شرح استراتژی به سه حوزهی اصلی اشاره کنند: گذشته، حال و آینده شرکت.
شرح تیم مدیریتی: موضوع اساسی این است که آیا کسانی که شرکت را اداره میکنند توانایی لازم را برای ارضای استراتژی شرکت دارند یا خیر. سرمایهگذاران حرفهای ترجیح میدهند در شرکت هایی با محصول متوسط و افراد متبحر سرمایهگذاری کنند تا برعکس.
فایل پاورپوینت 30 اسلاید
دسته بندی | پاورپوینت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 411 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 63 |
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 63 صفحه
روش تدوین برنامه کسب و کار Business Plan
برنامه کسب و کارچیست؟ برنامه کسب و کار روش اجرای یک فعالیت تجاری در یک دوره
زمانی مشخص را بیان میکند که شامل بخشهای گوناگون از
جمله بازاریابی و توجیه اقتصادی طرح می باشد
یک برنامه کسب و کارخوب باید دارای پیوستگی و هماهنگی در طول کل سند باشد. بخش مالی باید منعکسکننده تصمیمات موجود در بخش بازاریابی و سازماندهی باشد. تعادل بین اطلاعات کیفی و کمی ویژگی های یک برنامه کسب و کارقابل دفاع اجزای اصلی برنامه کسب و کار صفحه جلد (Cover Page)
فهرست مطالب (Table of Contents)
خلاصه مدیریتی
شرح طرح (کسب و کار)
برنامه بازاریابی
برنامه مالی و توجیه اقتصادی
برنامه عملیاتی
برنامه سازمانی
اسناد تکمیلی و ضمیمه ها
فهرست مطالب یک برنامه کسب و کار Executive Summary
Introduction
Mission Statement
Unique Features
Marketing Objectives
Expected Accomplishments
Required Capital
The Business
Purpose Statement
Description of the Business
History of the Business
Founder of the Business
Management and Operations
Regulations and Licensing
Objectives Market Analysis
Market Research
Target Market
Competition
Customer Profile
The Product
Production
Product Decisions
Inventory
Marketing
Objectives and Strategies
Unique Selling Advantage
Selling Tactics
Channels of Distribution
Pricing فهرست مطالب یک برنامه کسب و کار Promotions
Advertising
Sales Promotions
Publicity and Public Relations
Risks
Description of Risks
Contingency Plans
Finances
Sources and Uses of Capital
Balance Sheet
Cash Flow Statement
Income Statement
Break Even Analysis
Ratio Analysis
Cost Containment
Assumptions Conclusion
Justification for Loan/Investment
Milestones/Timetable
Appendix
Market Segments table and chart
Sales Targets table and chart
Balance Sheet table
Cash Flow Statement table and chart
Income Statement table and chart Technology Intellectual
Property Market
Analysis Competitive
Analysis Sales and
Distribution Team Financial
Projections Detailed
Support/Foundation 1 paragraph 30 seconds 2-5 pages 10-15 minutes 20-30 pages ساختار یک برنامه کسب و کار خلاصه مدیریتی (Executive Summery ) کوتاه
آخرین بخشی که نوشته میشود
سراصل موضوع
خلاصه فعالیتها
اندازه
ترجیحاً دو صفحه حداکثر پنج صفحه
خلاصه مدیریتی باید:
منطقی
روشن
هیجان انگیز
خلاصه مدیریتی شبیه یک رزومه است.
اگر بتواند توجه خواننده را جلب نماید بقیه گزارش نیز خوانده خواهد شد.
خلاصه مدیریتی بیان میکند که: شما چه کسی هستید؟
راهبرد و چشمانداز شما چیست؟
مدل کسب و کار شما چیست؟
بازار شما چیست؟
چه قدر پول میخواهید و آن را چه خواهید کرد؟
مزیترقابتی پایدار شما چیست؟
پتانسیل تولید درآمد برنامه کسب و کارشما چقدر است؟ معرفی شرکت و کسب و کار ماموریت و چشمانداز
تاریخچه و مراحل رشد شرکت
معرفی محصول و فنّاوری
راهبردهای خروج
فهرست داراییهای کلیدی
شرح تجهیزات و امکانات
معرفی تیم مدیریت و مشاوران حرفهای نمونه ای از ماموریت و چشمانداز سازمان شرکت تلفن و تلگراف آمریکا (AT&T):
ما نهایت سعی خود را میکنیم تا به بهترین شکل ممکن همه مردم دنیا را در هر کجا و در هر زمان به یکدیگر برسانیم.
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.